De doelen die voor het programma zijn gesteld, zijn:
- Bewustwording genereren bij docenten en schoolleiding wat opleiden voor een circulaire economie en arbeidsmarkt betekent en hoe het onderwijs daar zijn rol in kan nemen.
- Docenten te verbinden met de omgeving met de juiste circulaire partners die hen input kunnen geven waar zij voor opleiden. (netwerk versterken)
- Docenten zicht te bieden hoe circulaire vaardigheden (deels) geïntegreerd kunnen worden in het curriculum en hoe je het onderwijs flexibel houdt.
- Een leerervaring te bieden aan docenten in het vernieuwen/ontwerpen van het onderwijs op basis van de behoeften (aan circulaire vaardigheden) van de omgeving
- Een deels vernieuwd curriculum op de vmbo-school waarbij circulaire vaardigheden zijn opgenomen.